Virtualne učionice Savremene osnovne škole i gimnazije su prepune đaka

63

Učenicima sistema Savremene osnovne škole i gimnazije i dalje predaju njihovi učitelji, nastavnici i profesori, i to sve zahvaljujući Platformi za podršku učenju i eLearning platformi (Distance Learning platforma – DL platforma).

Vanredno stanje zbog pandemije koronavirusa zatvorilo je vrata obrazovnih institucija, hladno vreme, mere socijalne distance onemogućile školarce da se rastrče po parkovima, pa je neka vrsta kućnog karantina svakonevica đaka u Srbiji. U tim okolnostima učenici osnovnih i srednjih škola časove mogu da prate na kanalima Radio-televizije Srbije, gde slušaju izlaganje učitelja, nastavnika i profesora.

Iskustva dece i roditelja školaraca, istina, govore da je ovaj način nastave bolji nego da se časovi propuštaju, ali po njihovim rečima on ima jednu veliku manu – časove drže deci nepoznati prosvetni radnici, što značajno smanjuje produktivnost. Mališanima je potrebno vreme da se naviknu na način obraćanja novih učitelja i nastavnika, a to često ume da potraje i stvari probleme u učenju.

Jedinstvena platforma za učenje na daljinu

Međutim, učenici sistema Savremene osnovne škole i gimnazije nemaju tih problema. Njima i dalje predaju njihovi učitelji, nastavnici i profesori, sa kojima komuniciraju na dnevnom nivou i sa kojima imaju praktično porodični odnos. I to sve zahvaljujući Platformi za podršku učenju i eLearning platformi (Distance Learning platforma – DL platforma).

U pitanju je jedinstvena platfroma, koja je učenicima dostupna 24 sata dnevno. Potpuno je besplatna, prilagođena potrebama osnovaca i srednjoškolaca i može se koristiti na mobilnom telefonu, tabletu ili laptopu. Potrebna je samo internet konekcija i nastava može da počne.

Pored praćenja nastave DL platforma omogućava i direktnu komunikaciju s učiteljima, nastavnicima, profesorima, ali i školskim drugovima što učenje čini lakšim. Svako prisustvo na času se pažljivo beleži, baš kao da se nastava odvija u učionicama, zadaju se domaći zadaci i omogućen je pristup velikom borju edukativnih video materijala usklađenih učenikovom uzrastu.

Učenici se osećaju kao u školi

„U uslovima koji su svima novi i nepoznati, za učenike je važno da budu u svakodnevnoj komunikaciji sa svojim učiteljima, nastavnicima i profesorima, ali i svojim drugovima u različitim grupama, četovima, na zajedničkim istraživačkim zadacima. Postavlja se pitanje, kako su učenici reagovali u ovoj situaciji? Naravno, bolje nego što su odrasli očekivali. Ne zaboravimo da su mlade generacije zapravo „digitalni urođenici”, otkriva Milena Tarbuk, psiholog u Savremenoj osnovnoj školi i nastavlja:

„Sa puno entuzijazma i poverenja u svoje digitalne kompetencije, pratili su predavanja i izvršavali zadatke, pravili prezentacije, postavljaji dokumente i crteže. Imali su priliku da pokažu šta umeju, da su spremni i dorasli svakom digitalnom izazovu. Naravno i u uslovima kada su razdvojeni, naši učenici su pokazali jedinstvo, ohrabruju jedni druge, međusobno pomažu, raduju se uspehu i sa nestrpljenjem očekuju svako novo obraćanje svojih učitelja, nastavnika i profesora”.

Savremena osnovna škola i gimnazija, stvarno drugačije

Ovakav način nastave i činjenica učenici nova saznanja dobijaju od njima poznatih i bliskih učitelja i nastavnika oduševili su i roditelje, koji su se uverili da njihovi mališani ni malo ne guzbe od nastave uprkos neplaniranim okolnostima.

„Hvala na svakom angažovanju, mislimo da ćemo uspešno prebroditi ovaj period. Htela bih da istaknem da je najveća prednost što deca slušaju baš Vas, jer oni su navikli na Vaš autoritet i nijedan drugi učitelj sada ne bi mogao da drži njihovu pažnju. Mi smo baš zadovoljni kako je u Savremenoj organizovana nastava, hvala Vam puno”, reči su Ane Mitić, čiji sin ide u prvi razred savremene osnovne škole., dok majka jedne savremene gimnazijalke dodaje:

„Želim da Vam se zahvalim što ste pravovremeno reagovali u ovoj vanrednoj situaciji i zaštitili našu decu. Takođe, i na organizovanju onlajn-nastave sa kvalitetnim predavanjima. Ćerka je juče plakala kada je saznala da je kraj školske godine, jer deca evidentno vole Savremenu gimnaziju. Danas je uredno ustala u 10 h, pisala i pratila predavanja. Ne verujem da je sličan entuzijazam pokazivala i na časovima, jer pubertetlije vole da pričaju. Nadam se da ćemo svi zajedno uspeti da omogućimo našoj deci da sa što manje trauma izađu iz ove pandemije.”

Želja dece da uče iz svojih domova i zadovoljstvo njihovih roditelja dokazuju da su Savremena osnovna škola i gimnazija zaista drugačije i mesta gde učenici mogu da ostvare svoj puni potencijal.