Kako postati influenser

60

Uzori, idoli – ljudi koji mogu da utiču na stavove drugih i na koje se mnogi ugledaju – postojali su uvek. Do pojave digitalnog doba to su uglavnom bili izuzetno inteligentni, uspešni, talentovani, hrabri ili vešti ljudi. Često su ih krasili visoki moralni standardi. Iako takvih uzora ima i danas, digitalno doba donelo je novu kategoriju – influensere.

Oni slavu stiču na društvenim mrežama, nije neophodno da imaju bilo kakav talenat. Najčešće je dovoljno da su šarmantni, privlačni, zanimljivi, da vole da se slikaju i da umeju da uspostave dobru komunikaciju sa pratiocima. Međutim, da li se tako lako i postaje influenser – u emisiji „Shopping&Shteking” otkriva Milan Maglov, ekspert za digitalni marketing.

Kako do zarade od više hiljada evra

Često je različitim influenserima koji su danas vrlo popularni trebalo više godina da bi postali uticajni. U proseku je potrebno oko dve godine ulaganja da bi počeli da se ubiraju plodovi.

„U Srbiji ima 10–20 top influensera, koji mogu da zarade od 3.000 do 10.000 evra mesečno. Tu su kampanje koje ozbiljni brendovi pokreću sa njima i npr. za jedan post na Instagramu oni naplate i po 400, 500 evra, zavisi od veličine i uticaja profila”, kaže Maglov.

On objašnjava da broj pratilaca ne mora da bude ogroman da bi krenula zarada, jer se mnogi brendovi okreću takozvanim mikroinfluenserima, koji imaju od 5.000 pratilaca pa naviše. Kod mikroinfluensera je vrlo važno da imaju jasnu ciljnu grupu, jer će se u skladu sa tim i brendovi lakše odlučiti za njih.

Ako razmišljate da krenete u pravcu influensera, pogledajte šta još kaže ovaj stručnjak i da li savetuje mlade da krenu tim putem, zašto misli da bi influenseri mogli imati šansu u preduzetničkim vodama i kako stići do toga da se od uticaja na Instagramu lagodno živi.